Warsztaty fotograficzne

Doszedłeś do ściany i nie umiesz zrobić kroku dalej?

Pamiętam jak było ze mną kilka lat temu. Przejmowałem się tym, co niepotrzebne, a być może były to tylko wymówki od robienia zdjęć. Jeśli czujesz znużenie, doszedłeś do ściany, a może po prostu chcesz się nauczyć fotografować ludzi – to zapraszam na rozmawianie i fotografowanie razem ze mną!

Na całodniowych warsztatach dzielę się swoim doświadczeniem i wiedzą w fotografowaniu ludzi – bo to dla mnie najbardziej interesujący obiekt do fotografowania. W tym lekko przewrotnym tytule warsztatów chcę zaznaczyć jak bardzo duży wpływ na dobre zdjęcie ma to, czy za aparatem stoi człowiek.

Nie ma dobrego zdjęcia bez praktyki, dlatego prócz gadania i dyskutowania pójdziemy robić zdjęcia, a potem je sobie omówimy.

warsztaty fotograficzne

Warsztaty fotograficzne

Warsztaty fotograficzne

Doszedłeś do ściany i nie umiesz zrobić kroku dalej?

Pamiętam jak było ze mną kilka lat temu. Przejmowałem się tym, co niepotrzebne, a być może były to tylko wymówki od robienia zdjęć. Jeśli czujesz znużenie, doszedłeś do ściany, a może po prostu chcesz się nauczyć fotografować ludzi – to zapraszam na rozmawianie i fotografowanie razem ze mną!

Na całodniowych warsztatach dzielę się swoim doświadczeniem i wiedzą w fotografowaniu ludzi – bo to dla mnie najbardziej interesujący obiekt do fotografowania. W tym lekko przewrotnym tytule warsztatów chcę zaznaczyć, jak bardzo duży wpływ na dobre zdjęcie ma to, czy za aparatem stoi człowiek.

Nie ma dobrego zdjęcia bez praktyki, dlatego prócz gadania i dyskutowania pójdziemy robić zdjęcia, a potem je sobie omówimy.

warsztaty fotograficzne

Główny program i zagadnienia

1. Teoretycznie rzecz biorąc:

  • „Trójca Problemów” czyli:
    1. Miejsce – czy jest ważne? Czy można wracać do tych samych miejsc? Czy trzeba przejechać pół Polski lub świata, żeby zrobić dobre zdjęcie?
    2. Sprzęt – czy można zrobić dobre zdjęcie słabym aparatem? Czy poznasz zdjęcie wykonane smartfonem, a profesjonalną lustrzanką? Kiedy sprzęt ma znaczenie?
    3. Modelka – skąd brać ludzi do zdjęć? Czy można fotografować ciągle te same osoby?
  • Pomysł czy improwizacja,
  • Umiejętność patrzenia – światło, zależności kolorystyczne, nawiązania
  • Kontakt z fotografującym – czyli coś bez czego nie ma dobrego zdjęcia.
  • Mądre kadrowanie – czego nie chcemy w kadrze, a co chcemy. Konflikty i ramy – czyli wystające gałęzie z głowy i inne rzeczy, które psują odbiór
  • Postprodukcja – Photoshop jest potrzebny. Nie pokażę Wam jak obrabiam, nie dlatego, że to jakaś tajemnica, ale dlatego, że to sprawa indywidualna. Pokażę Wam za to, jak szukać siebie w programach do obróbki. Obalę też mit o tym, że Photoshop to coś złego i dobry fotograf powinien go unikać.
  • Selekcja materiału – czyli szukanie mocnych stron w swoich zdjęciach.
  • Inspirowanie się innymi fotografami, a obsesyjne porównywanie swojego poziomu do innych.
  • Skąd brać pomysły na zdjęcia?

Mam nadzieję, że wiele tematów powstanie dodatkowo od Was podczas wykładu, bo na pewno będziemy ze sobą dużo rozmawiać. Ja też chcę nauczyć się czegoś od Was 🙂

2. Praktycznie rzecz biorąc:

  • Jak rozpocząć sesję,
  • Improwizacja w zupełnie nieznanym miejscu,
  • Znalezienie mocnych (i słabych) stron modelki,
  • Dynamika w fotografowaniu osób,
  • Jak pozować nie pozując?
  • Światło/Kadrowanie/Ogniskowa
  • Kiedy skończyć sesję?

Powrót ze zdjęciami na salę, omówienie. Dla chętnych możliwość przejrzenia ich materiału z sesji.

W trakcie warsztatów będziemy robić przerwy na kawę i przekąski. Między częścią teoretyczną, a praktyczną zjemy smaczny obiad.

Regulamin warsztatów

Zobacz relację z 1. Edycji warsztatów!

Kiedy następna edycja?

Zapisz się do newslettera i śledź mojego Instagrama.